Ainulaadne tehisintellekt juhatab nüüd Ülemiste City’s autojuhid vaba parkimiskohani

Ülemiste City’s juhatab nüüd autojuhid täpselt vaba parkimiskohani süsteem, mis ühendab teeviidad, tablood, veebikeskkonna ja kõige erilisemana videokaamera pilti analüüsiva tehisintellekti. Tegu on Euroopas ja maailmas ühe kõige suurema sellise parkimissüsteemiga.
Ülemiste City’s juhatab nüüd autojuhid täpselt vaba parkimiskohani süsteem, mis ühendab teeviidad, tablood, veebikeskkonna ja kõige erilisemana videokaamera pilti analüüsiva tehisintellekti. Tegu on Euroopas ja maailmas ühe kõige suurema sellise parkimissüsteemiga.

Iga päev tulevad tuhanded autojuhid Ülemiste City’sse kas kogu päevaks tööle või mõnele lühemale kohtumisele. Kui seni oli nende jaoks mitmest erinevast parklast vaba koha otsimine paras loterii, siis sel nädal käivitunud tark süsteem juhendab autojuhte nii parklates kui veebis.

Tavalised süsteemid eeldavad andurite asfaldisse matmist

“Me otsisime seda lahendust tõesti kaua, käisime Barcelonas Mobile World Congressil otsimas parimat tehnoloogiat, aga see ei olnud lihtne,” rääkis Mainor Ülemiste juhatuse liige Ursel Velve. “Inimesed võivad mõelda, et mis see ära ei ole, kaubanduskeskuses ju on parkimiskohtade loendur, aga kinnises parkimismajas on seda palju lihtsam teha kui meil avatud taeva all.”

Paljud pakutud lahendustest põhinesid asfaldisse paigutatavatel anduritel, mis piirkonda ei sobinud, kuna linnak on pidevas arengus.

Nüüd avatud autode loendussüsteem ongi eriline seepärast, et ei eelda mingeid lisaandureid. “Need samad kaamerad, millega Ülemistel turvalisust tagame, on kasutuses ka parkimiskohtade loenduses,” rääkis Velve.

Nimelt loodi koos Europargiga Ülemistesse lahendus, mis parklatesse paigaldatud kaamerate videopilti analüüsides tuvastab, kas mingi parkimiskoht on täis või tühi.


“Neid andmeid, kus kui palju vabu kohti on, näitame tabloodel autojuhile, kes juba parkla juures on, ning ka veebis neile, kes sõitu planeerivad,” rääkis Velve.

Aga lumi?

Ülemiste uus parkimissüsteem avanes just parasjagu ajaks, mil Tallinna jõudis varane talveilm. Kui lumi parkimiskohad katab, ei sega see Velve sõnul tegelikult kuidagi pildituvastust. “Ainus probleem võib tekkida autojuhtidega, kes lume tõttu ei näe teekattemärgistust ja pargivad juhuslikumalt. Aga kui me neid natuke lippudega juhendame, siis saame nad õigesti parkima ja süsteemi lumi ei sega.”

Europark kasutab tavaliste turvakaamerate pilti ja analüüsib seda tehisintellekti algoritmidega. Selle abil suudab tarkvara tuvastada parkimiskohtade täituvuse ja seda infot saab edastada järgmistele autojuhtidele.


Eelmine
Mainor Ülemiste avas Eesti suurima büroohoone
Järgmine
Eesti arhitektid lähevad maailmakuulsa Zaha Hadid büroo vastu arhitektuurikonkursi finaali