Vesterbacka tiim ootab valitsuselt eriplaneeringu osas otsust veebruari lõpuks


Täna Ülemiste Citys toimunud esitlusel tutvustas Peter Vesterbacka meeskond nelja võimalikku trassi Soome ja Eesti vahelise merealuse tunneli ehitamiseks ning projekti viimaseid arenguid, mille kohaselt oodatakse 28. veebruariks valitsuselt otsust riigi eriplaneeringu algatamise taotlusele.

Täna Ülemiste Citys toimunud esitlusel tutvustas Peter Vesterbacka meeskond nelja võimalikku trassi Soome ja Eesti vahelise merealuse tunneli ehitamiseks ning projekti viimaseid arenguid, mille kohaselt oodatakse 28. veebruariks valitsuselt otsust riigi eriplaneeringu algatamise taotlusele.

Tänasel esitlusel selgitati, et Soome ja Eesti vahelise tunneli rajamiseks on eeluuringud läbi viidud. Tunneliprojekti järgmine vajalik samm on planeeringute ja keskkonnamõjude hindamise läbiviimine. Soomes on käsil vastava maakonnaplaneeringu kehtestamine ning kohe algamas keskkonnamõjude hindamise menetlus.

Eestis on vajalikud taotlused esitatud ning Soomele järele jõudmiseks oodatakse valitsuse otsust. “Valitsusele on taotlus riigi eriplaneeringu algatamiseks esitatud ning seaduse järgi peaks valitsus otsuse langetama 90 päeva jooksul ehk viimane valitsuse istung enne tähtaja möödumist toimub 28. veebruaril,” märkis Sorainen advokaadibüroo partner Paul Künnap.

Künnap tutvustas üritusel nelja merealust trassivõimalust, millele läbiviidud keskkonnaanalüüsid keskendusid. Eesti poolne Ülemiste lõppjaam asuks 50 meetrit maa all ning laiuks hinnanguliselt 380 x 40 meetri suurusel alal. “Et Soomega samasse temposse jõuda, oleks juba täna vaja asuda arutama trassivalikuid ning jaama asukohta, et need otsused saaksid mitmekülgselt ja põhjalikult läbi kaalutud ning kõiki asjakohaseid seisukohti saaks arvesse võtta,” märkis Künnap.

Tunneliprojekti eestvedaja Peter Vesterbacka rääkis, et projekteerimiseks on juba kaasatud 100 miljonit eurot välisinvestorilt ARJ Holdin Dubai, mis on nüüdseks Eestisse äriühingut vormistamas. “Kokkuvõttes on projekti kavas finantseerida sammhaaval, rahastades seda 30% ulatuses omakapitali ja 70% ulatuses laenurahaga,” selgitas Vesterbacka tänasel esitlusel.

Üritusel astusid üles ka Ludovico Lombardi rahvusvahelisest arhitektuuribüroost Zaha Hadid Architects, kes tutvustas maailma paremaid praktikaid jaamade kavandamisel, samuti Andres Marandi Eesti Geoloogiateenistusest ning keskkonnauuringute eest vastutav Toomas Pallo.

Fotod: Marek Metslaid. Nelja võimaliku tunnelitrassi asukohad:



Eelmine
Ülemiste City arendaja sõlmis euro-aja suurima laenulepingu
Järgmine
70 tudengit lähevad täna Ülemiste linnakusse töövarjuks